Pieniny

W dniach 15-19 września 2021r. Klasy 2b4 i 3b wraz z przyjaciółmi z innych klas wybrały się na wycieczkę w Pieniny. Pieczę nad nimi sprawowała wspaniała grupa nauczycieli składająca się z Grzegorza Olszlegiera, Izabeli Marczuk, Artura Miśkiewicza i Joanny Mordwy.

Pierwszego dnia udaliśmy się na Trzy Korony oraz Sokolicę – pieniński klasyk. Ciężką wędrówkę wynagrodziły nam piękne widoki na przełęczy Chwała Bogu.

Następnego dnia pogoda nam nie dopisała i zrezygnowaliśmy z wyprawy w góry na rzecz wycieczki objazdowej wokół zaporowego Jeziora Czorsztyńskiego. Udaliśmy się do bacówki, gdzie mogliśmy posmakować prawdziwego oscypka. Następnie zobaczyliśmy ruiny zamku w Czorsztynie oraz wybraliśmy się promem przez jezioro pod zamek w Niedzicy. Mieliśmy również okazję zwiedzić zabytkowy kościół w Dębnie z XV w (wpisany na listę UNESCO). Po obiedzie żądni przygód uczestnicy wycieczki wybrali się na wieczorny spacer do schroniska pod Bereśnikiem i wodospadu Zaskalnik.

Trzeciego, a zarazem ostatniego dnia, zdobyliśmy najwyższy szczyt Pienin-Wysoką i wędrowaliśmy grzbietem Małych Pienin. Dowiedzieliśmy się także jak wygląda praca juhasa i w jakich warunkach musi on mieszkać.

Cytując klasyka – „To były fajne dni”